بررسی رابطه راهبردهای تنظیم هیجان و مشکلات افسردگی، اضطراب و خصومت

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
مقاله مربوط به پایان نامه بررسی رابطه راهبرد های شناختی تنظیم هیجان و مشکلات هیجانی با توجه به عوامل فردی و خانوادگی به همراه نتایج نرم افزاری spss و فرضیات. انجام این پروژه هزینه ای بیش از 100 هزار تومان دارد که با قیمت بسیار پایین تر در اختیار شما دوست عزیز قرار می گیرد.

مقاله به همراه فایلهای نرم افزاری SPSS و فرضیات

چکیده:
مقدمه: راهبردهای تنظیم شناختی هیجان اثراتقابل توجهی بر هیجاناتی که هر فرد تجربه می کند دارند. هدف از این پژوهش، مطالعه رابطه راهبرد های شناختی تنظیم هیجان و مشکلات هیجانی (افسردگی، اضطراب، خصومت و حساسیت بین فردی) با توجه به عوامل فردی و خانوادگی است.
روش: در این مطالعه ی همبستگی، از بین دانشجویان دانشگاه اصفهان 300 نفر که در رشته های مختلف تحصیل می کردند، به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. دو آزمون راهبردهای شناختی تنظیم هیجان CERQ و آزمون SCL-90 به همراه فرم اطلاعات دمو گرافیک روش گروه نمونه اجرا شد. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS-11.5 و همچنین ضریب هبستگی پیرسون، همبستگی زیر بنایی و رگرسیون گام به گام تحلیل شدند.
یافته ها: نشان دادند که دو راهبرد شناختی تنظیم هیجان، از جمله، مصیبت بار تلقی کردن و نشخوار فکری، می توانند پیش بینی کننده ه مشکلات هیجانی باشند. به علاوه، از بین عوامل فردی و خانوادگی، وجود استرس اخیر در زندگی دانشجویان با تمامی مشکلات هیجانی و وجود حوادث شدید در رندگی فردی با خصومت رابطه دارد.
نتايج: نتيجه اي كه از اين پژوهش به دست آمد اين بود كه با توجه به يافته هاي تحقيق حاضر، حذف راهبردهاي غير موثر و آموزش راهبردهاي موثر تنظيم شناختي هيجان بهتر است بعنوان بخشي از مداخله در مشکلات هيجاني مدنظر قرار گرفته شود.
 كليد واژه: راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان، مشکلات هيجاني، افسردگي، اضطراب، خصومت، حساسيت بين فردي

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
روش
ابزار اندازه گیری
یافته ها
بحث
منابع

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 5361 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: spss, docx, pdf

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:684 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    مقاله در قالب فایل PDF در 18 صفحه
    فرضیات و جداول در قالب word در 9 صفحه
    نتایج نرم افزاری spss در قالب 2 فایل با فرمتهای sav و spv