بازاريابی عصبی و رابطه آن با مصرف کننده

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
چکیده:
مقدمه: بازاريابی عصبی يک علم ميان رشته ای است که به سرعت در تحقيقات شناخت مصرف کننده در سراسر جهان در حال ظهور مي باشد. به علاوه رشته ای خلاقانه در تحقيقات بازاريابی به حساب مي آيد که مدل بازاريابی سنتی را به منظور بهبود درک فرايند مربوط به رفتار خريد به چالش مي کشاند. بازاريابی عصبی روشی است که به بررسی فرايند تصميم گيری مشتری جهت خريد مي پردازد. بر اساس مفهوم بازاريابی در خصوص اين فرايند، تصميم گيری های خريد مشتری به عنوان يک رويکرد دو سيستمی مطرح مي شود. سيستم 1 فرايندي اتوماتيك و سريع مي باشد و در مقابل، تصميمات اتخاذ شده توسط سيستم 2 تعمدی، با استدلال آگاهانه و آهسته صورت مي گيرند. در مبحث شناخت رفتار مصرف کننده، اين فرايندها به طور دايم تصميمات خريد را هدايت می کنند. علاوه بر اين بازاريابی عصبی ترکيبی از حداقل سه رشتۀ علوم پايه شامل علوم اعصاب، علم اقتصاد رفتاری و روانشناسی اجتماعی مي باشد.
هدف از نگارش اين مقالۀ مروری، بررسی جنبه های مختلفی از علوم اعصاب بود که در بازاريابی عصبی مورد استفاده قرار مي گيرند. سيگنال های بدن و مغز انسان در درک منشاء و عملکردهای مقياس های بازاريابی عصبی حائز اهميت مي باشند. مقياس های متساطع از بدن شامل حالات چهره، حرکات چشم، پلک زدن، بازتاب يکه خوردن، پاسخ های رفتاری، فعاليت های الکترودرمال، ضربان قلب، فشار خون، اتساع مردمک و تنفس می باشند. سيگنال های مغز انسان توسط ميزان اکسيژن رسانی خون، انتشار پوزيترون، ميدان های الکتريکی و ميدان های مغناطيسی مورد بررسی قرار می گيرند.
 نتيجه گيری: درک عملکردهای اوليۀ مغز انسان در بررسی رفتارهای خريد مصرف کننده بسيار ضروری مي باشد.

فهرست مطالب:
چکیده
ظهور بازاريابي عصبي
1-محصول
2- برند
3- تبليغات
4- خريد
5- آنلاين
ترجيحات ذهني و ترجيحات رفتاري
در مغز انسان چه مي گذرد!
قدرت تصميم گيري خريد
مقياس هاي اندازه گيري در بازاريابي عصبي
الف- اندازه گيري سيگنا لهاي توليد شده از بدن
1-روش الكتروميوگرافي
2- پلك زدن
3-رديابي حركات چشم
4- حركات جهشي چشم
5-بازتاب يكه خوردن
6- اتساع مردمك ها
7-فعاليت الكتريكي پوست يا الكترودرمال
8-ميزان تپش قلب، فشار خون و تنفس
9- پاسخ هاي رفتاري
ب- سيگنال هاي ارسال شده از مغز
1- بررسي جريان خون در مغز
2- فعاليت الكتريكي مغز
نتيجه گيري

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3855 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:1,739 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش