بررسی رابطه بين خودپنداره و آرايش
دسته بندي :
علوم انسانی »
روانشناسی و علوم تربیتی
چكيده:پژوهش انجام شده در مورد مسئله رابطه بين خودپنداره و آرايش است. فرضيه اين پژوهش عبارت بود از اينكه بين خودپنداره دختران با آرايش و دختران بدون آرايش تفاوت معني داري وجود دارد. در اين پژوهش از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي استفاده شده است. نمونه مورد نظر از دانشجويان دختر دانشگاه آزاد (واحد قزوين) مي باشد. اين نمونه شامل 100 نفر كه 50 نفر دختران با آرايش و 50 نفر دختران بدون آرايش هستند. لازم به ذكر است كه به دليل محدوديت هايي از نمونه 50 نفري دختران بدون آرايش كاسته شد و اين نمونه به 93 نفر رسيد.
در تجزيه و تحليل داده ها از ارزش آماري T براي گروههاي مستقل استفاده شده است كه ابزار مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه خودپنداره كارل راجرز است.
در بررسي به عمل آمده نتايج حاكي از اين است كه بين خودپنداره دختران با آرايش و بدون آرايش تفاوت معني داري وجود دارد.بطوري كه افراد باآرايش از خودپنداره مثبت بالاتري برخوردار هستند يعني به خود واقعي شان نزديك تر هستند. آنچه را كه مي توان در آخر ذكر كرد اين است كه بيشتر افراد اين پژوهش از خود پنداره پاييني برخوردار هستند بطوري كه از 93 نفر فقط 28 نفر داراي خود پنداره نرمال بودند.
فهرست مطالب:چکیده
فصل اول: مقدمه پژوهشمقدمه
بيان مسئله
اهميت و ضررت پژوهش
هدف پژوهش
فرضيه پژوهش
تعاريف نظري
تعاريف عملياتي
فصل دوم: ادبيات و پيشينة پژوهشبررسي تاريخي نظريه هاي خود
مفهوم خود
مفهوم بخشيدن به خود
چگونگي تشكيل خود
رشد مفهوم خود
تعريف خود از ديدگاههاي تجربي و پژوهشي
تعريف خود از ديدگاههاي روان تحليل گري
خود در ديدگاههاي مختلف روان شناختي
مفهوم خود از ديدگاه راجرز
ثبات و هماهنگي خويشتن
مفهوم خود از نظر ساليوان
خود از نظر اريسكون
خود از نظر يونگ
خود از نظر نوامبر خود در نظريه هارتر
تغيير در محتواي مفهوم خود
تغيير در ساختار خود يا تغييرات ساختاري
خود پنداره
خود انگاره در نظريه هورناي
خودپنداره و خوش بيني
ويژگي هاي انسان كامل يا خود شكوفا در نظرية راجرز
پيشينة پژوهش
فصل سوم: روش پژوهشجامعه آماري
نمونه و روش نمونه گيري
ابزار پژوهش
روش نمره گذاري
اعتبار آزمون
روش جمع آوري اطلاعات
طرح پژوهش
روش آماري
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاتجزيه و تحليل داده ها
تجزيه و تحليل داده ها
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيريبحث و نتيجه گيري
مشكلات پژوهش
پيشنهادات
فهرست منابع ضمائمنمونه تست راجرز
فهرست جداول
-
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
-
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش