مقدمه:نیاز سازندگان خودرو به ترمزهایی با كیفیت بهتر و در عین حال كمترین امتیاز منفی از لحاظ هزینه یا قیمت، سازندگان را مجبور به طرح ایدههایی جدید كرده است. گرچه پیشرفت در زمینه مواد سایشی و طرحهای Caliper، به بهبود كیفیت ترمز كمك كرده است، اما پیشرفت اصلی سیستم ترمز در سالهای اخیر از كنترل الكترونیكی، در درجه اول ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه تعادل الكترونیكی) و اكنون ترمز با سیم ناشی شده است. ABS، اولین فناوری كنترل سایشی است. هدف ABS، محدود كردن فشار وارده به چرخی است كه سرعت آن به شدت در حال كاهش بوده و اینكه، بدون قفل شدن، بیشترین نیروی نگهدارنده را به آن وارد كند. هنگامی كه راننده ترمز میگیرد، لاستیكها شروع به لغزش میكنند. ABS برای اینكه تشخیص دهد چرخها در چه هنگامی قفل میشوند، میزان لغزش را اندازهگیری كرده و با كاهش فشار هیدرولیكی، از افزایش یا ادامه آن جلوگیری میكند. واضح است كه هر چه این طرح كوچكتر، سبكتر، بیصداتر و مؤثرتر باشد، بهتر است. در حالی كه ABS از قفل شدن چرخها در طول مدت ترمزگیری جلوگیری میكند و با كنترل كشش، جلوی شتابگیری چرخها را میگیرد، ESP یك گام فراتر از آن عمل میكند. این نوع سیستم ترمز، خطر سُر خوردن را در تمامی حالات ترافیكی كاهش میدهد. از زمانی كه اولین سیستم ESP در ۱۹۹۵ در یكی از خودروهای مرسدس بنز ظاهر شد، سازندگان سیستم ترمز، تقاضای قابل توجهی را پیشبینی كردهاند، چرا كه استقبال از ESP در میان رانندگان متوسط و دست پایین بازار خودرو، رو به افزایش است. با اینكه ESP جزء تجهیزات استاندارد بسیاری از خودروهای لوكس است، شمار فزایندهای از خودروهای متوسط و كوچك نیز از آن به عنوان گزینه اختیاری (آپشن) استفاده میكنند. تمامی سازندگان سیستم ترمز الكترونیكی، در حال ایجاد راهحلهای خاص خود برای سیستمهای ترمز پارك الكترونیكی یا EPB هستند كه به ترمز پارك الكترومكانیكی نیز معروف است. یك EPB، ترمزهای پارك مكانیكی و اجزای مكانیكی بزرگ كه با آنها در ارتباط هستند، نظیر اهرم های دستی یا پدالهای پایی داخل خودرو و اجزای مكانیكی كابلی و كابلهایی كه در سراسر وسیله نقلیه كشیده شدهاند را جایگزین میكند. خودروی مجهز به سیستم EPB، میتواند نكته مثبت بزرگی برای رانندگان مسنتر یا معلولین، تلقی شود. سازندگان، این فناوری را به مثابه جای پایی برای تكمیل سیستمهای ترمز برقی غیرهیدرولیكی، میشناسند. فهرست مطالب:فصل اول: کلیات1-1 مقدمه 1-2 نام کامل طرح و محل اجرای آن 1-3 مشخصات متقاضیان 1-4 دلایل انتخاب طرح 1-5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه 1-6 وضعیت و میزان اشتغالزایی تاریخچه و سابقه مختصر طرح وضعیت مختصر اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی محل اجرای طرح مراحل انجام كار مجوز های قانونی مراحل صدور جواز تاسیس مدارك مورد نيازاصلاحیه جواز تاسیس تعریفصدور پروانه بهره برداری مراحل صدور توسعه طرح تعریفمراحل صدور کارت شناسایی فناوری ترمزفصل دوم: روش انجام کار گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه بازدید از کارخانه پمپ ترمز ایران آسا فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنهافهرست مواد مصرفی مورد نیازمشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کارتوجیه اقتصادی محصولروشهای بازاریابی و تبلیغات جهتفصل سوم: امور مالی طرحزمینمحوطه سازی ساختمانهامیزان سرمایه گذاری محاسبه هزینه ها محاسبه سود و زیان ویژه تاسیسات مورد نیاز وسایل نقلیه تاسیسات اداری هزینه های قبل از بهره برداری تاسیسات و تجهیزات هزینه های ثابت طرح حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی حقوق و مزایای پرسنل تولیدی هزینه سوخت و انرژی استهلاک و تعمیر و نگهداری فصل چهارم: جمع بندی، نتیجه گیری و پیشنهادات نتایج حاصله از اجرای طرح منابع و ماخذ
تعداد مشاهده: 4521 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل:742 کیلوبایت