بررسی مهارت های موثر ارتباطی بین مدیران و کارمندان

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
چکیده:
ارتباطات موثر یکی از عناصر کلیدی موفقیت مدیران است، ارتباط تار و پود سازمان را بهم پیوند داده و موجب یکپارچگی و وحدت سازمانی می گردد. مسئولیت ایجاد ارتباطات صحیح در سازمان به عهده مدیریت است، از این رو مدیران باید از کم و کیف فرآیند ارتباطی آگاه باشند و نحوه ی برقراری ارتباطات موثر را بدانند. از طرف دیگر چنانچه تعهد پذیری در سازمان غالب گردد، شاهد آن خواهیم بود، که افراد مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان داده و در قبال انجام تعهدات از رضایت و تعلق خاطر افزون تری برخوردار شوند و غیبت ها، کم کاریها و تنش ها کمتر گردد . هدف از این پژوهش بررسی مهارتهای موثر ارتباطی بین مدیران و کارمندان است. وجود سازمان وابسته به ارتباطات است و هر مديري معمولا بيشتر وقت خود را صرف برقرار كردن ارتباط مي‌كند. براي ايجاد هماهنگي بين عناصر مادي و انساني سازمان به صورت يك شبكه كارامد و موثر، برقراري ارتباطات مطلوب ضروري است، زيرا وقتي ارتباطات برقرار نشود، فعاليت سازمان متوقف مي‌شود و در واقع مي‌توان گفت كه مديريت كارساز به برقراري ارتباطات موثر بستگي دارد. اكثر ( اگر نگوييم همه) مواردي كه مديران و سازمان ها براي حفظ يكپارچگي سازمان، مديريت، ايجاد خلاقيت، برآورده كردن انتظارات و انجام تعهدات نياز دارند وابسته به ايجاد يك ارتباط موثر و مناسب در سازمان است.
کلید واژه: ارتباطات، مهارت های ارتباطی، تعهد سازمانی

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
انواع مهارتهای ارتباطی
آیا شيوه ارتباط با همه كاركنان يكسان است؟
نيازها و رويكرد ارتباط
انواع نيازها
تاثير نياز بر ارتباطات و رفتار
مديران و ارتباطات سازماني
پول، هدف اصلي نیست!
ارتباط و رضايت شغلي
نتيجه گيري
منابع

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 4445 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:194 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش