الگوي تدريس مبتني بر نظريه فرا شناخت

دسته بندي : علوم انسانی » تاریخ و ادبیات
مقدمه:
فرا شناخت عبارت است از آگاهي فرد بر نظام شناختي خود و كنترل و هدايت آن در ادبيات روان شناسي، شناخت را معمولا˝ مترادف با تفكر مي آورند. بنابراين، فراشناخت را مي توان آگاهي بر جريان تفكر و كنترل و هدايت آن هم تعريف كرد. جريان شناخت در نظريه روان شناسي شناخت انسان را عبارت مي دانند از:
دريافت، پردازش، نگهداري و انتقال اطلاعات، فراشناخت فعاليتي است كه كنش هاي مربوط به چهار عنصر يادشده را در برمي گيرد و بر آنها نظارت دارد.
معلمان در مدارس بايد ابتدا دانش آموزان را به روش دريافت، پردازش و نگهداري و انتقال درست اطلاعات فراخوانند و سپس آنها را ترغيب كنند تا جريان فعاليت هاي ذهني را كه انجام مي دهند، مورد بازنگري و اصلاح قرار دهند.

فهرست:
مقدمه
هدف
موضوع: ميكروب ها (آغازيان ساده)
مراحل اجراي الگو
مرحله نخست: آماده سازي
مرحله دوم: نظم دهي
مرحله سوم: ارزشيابي
فرا شناخت و كاربردهاي آن در آموزش
تعريف يادگيري در رويكرد خبر پردازي :
قوانين يادگيري :
شيوه هاي يادگيري:
نظام ياد:
انواع حافظه ي دراز مدت:
فرايند هاي حافظه يا شناخت:
يادآوري و فراموشي:
علت فراموشي در حافظه حسي: بي توجهي
علت فراموشي در حافظه دراز مدت:
نتيجه گيري:
تعريف يادآوري: استفاده از اطلاعات حافظه دراز مدت به صورت :
ويژگيهاي كلاسي نورمن _ خبر پردازي:


این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمتword  در اختیار شما قرار می‌گیرد

تعداد صفحات : 11

دسته بندی: علوم انسانی » تاریخ و ادبیات

تعداد مشاهده: 195 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:9 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش