تحقیق ارزشيابي اضطراب در امتحان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
«ارزشيابي» حلقه اي از زنجيره يادگيري است. در واقع بدون ارزشيابي اوليه و ثانويه فرايند آموزش نمي تواند معني دار باشد. امتحان يا ارزش سنجي به منظور تكميل يادگيريهاست. كميت و كيفيت اكتسابي آموزشگاهي و خودآزمايي مي تواند مشخص گردد. شاخص و نشانه هر موفقيت و پيشرفتي كه مي تواند پايه هاي نخستين احساس خود ارزشمندي و اعتماد به نفس را فراهم آورد آزمون و امتحان است.
در حقيقت متصف شدن انسان به بسياري از صفات و فضايل اخلاقي نيز در پي آزمون هاي فراوان الهي مقدور مي گردد و بس. تا زماني كه انسان با موقعيتها و شرايط سخت و حساس مواجه نشود، ميزان صبر، بردباري و خويشتن داري او مشخص نمي گردد. جزوع و يا صبور بودن انسان فقط در سايه ابتلا و امتحان معلوم مي شود.
به تعبير قرآن، جهان مدرسه اي پيش توست و زندگي صحنه آزمون است و بس. لِيبلوُكم اَيكم اَحسُن عُملاً (سوره هود، آيه 7). انتظارات خالق در حد وظايف و مسئوليتهاي محوله و توان انجام آن توسط بندگان خداست: لا يكلف نفساً اِلا وسعُها.

فهرست مطالب:
مقدمه 
امتحان و اضطراب
هدفهاي ارزشيابي و امتحان
روش هاي كاهش اضطراب در امتحان
نقش معلم در كاهش اضطراب دانش آموزان
چگونگي سؤالات امتحاني و اضطراب كودكان
توصيه هايي جهت اجراي بهتر امتحانات
توصيه هايي براي تصحيح اوراق امتحاني و تجزيه و تحليل
راهنمايي فرزندان قبل از امتحان «والدين» 
سخن آخر
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 719 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: Docx

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:59 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و معلمان و همچنین رشته های علوم تربیتی و روانشناسی 

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب WORD و قابل ویرایش