پایان نامه معماری هتل 5 ستاره

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
مقدمه:
تاریخچه جهان گردی نشان می دهد که در گذشته های دور انسان برای آگاهی از دنیای اطراف خود قرار و سکون نداشت و در راه دستیابی به یافته های تازه از جایی به جای دیگر می رفت.
شاید از زمانی که بشر زندگی اجتماعی گسترده ای را آغاز کرد و با اسکان در مناطق مختلف با استفاده از طبیعت به کشاورزی پرداخت و جابجایی برای او با صرف وقت و اتلاف نیرو همراه شد سفر دشوار گشت ومسافرت به تعداد معدودی از افراد که همان بازرگانان بودند و به منظور داد و ستد به سفر می رفتند می شد.
پس از انقلاب صنعتی و اختراع وسایل نقلیه سریع السیر توسعه و بهبود وسایل ارتباطی بین کشورهای جهان و کوتاه شدن زمان مسافرت تسهیلاتی از جهات مختلف برای مسافرت در نقاط مختلف جهان فراهم شد و با افزایش نسبی درآمدها که ناشی از رشد اقتصادی کشورها بود دگرگونی شگرفی در زمینه سیاحت و جهان گردی  پدید آمد.
بطوری که امروزه علاوه بر جنبه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از فعالیت های سود آور اقتصادی  مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفت. 
صنعت توریسم اگر از مهمترین عناصر مورد توجه در سیاست گذاری کشورمان در قرن حاضر نباشد بی شک یکی از پراهمیت ترین آنها است. توسعه صنعت توریسم مستلزم مهیا شدن محیطی برای رشد می باشد که این محیط را می توان با احداث مجتمع های توریستی گردشگری مهیا کرد.
چشم اندازهای وسیع طبیعت بکر و کوههای مرتفع و آثار تاریخی و میراث فرهنگی صنایع دستی ونمادهای هویت فرهنگی دلیلی محکم ومناسب برای ایجاد قطب گردشگری  در ایران  می باشد.
در دوران هاي دراز تمدن بشري، سير و سفر و تدوين سفرنامه در سال هاي بعد، بيش از تمامي عوامل و نيروهاي ديگر، به ايجاد علايق مشترك و تفاهم ميان مردمان گوناگون سراسر جهان، كمك كرده است. براي دستيابي به يك ديدگاه وسيع و همه جانبه هيچ راهي بهتر از مسافرت به دور دنيا نيست.
با برقراري تماس ميان تمدن ها بسياري از مظاهر فرهنگي سرزمين ها همراه با پيدايش نمودهاي تازه فرهنگي مي گردد و وقتي دو تصوير فرهنگي از دو تمدن فرهنگي ناآشنا در اثر جريان آزاد فرهنگي بتوانند رابطه اي متقابل با يكديگر برقرار كنند رفته رفته چون دو توده هواي متحرك به سوي يكديگر مي روند بسط مي يابند و اشاعه پيدا مي كنند.
قهرمانان راستين و حقيقي گفتگوي تمدن ها نه عده اي سياستمدار، ژنرال و بازرگان بلكه انديشوران، انديشمندان و جهانگردان دنيا در حول تاريخ بودند كه توانسته اند مسير و آداب مراودات ديگر اقشار را فراهم سازند.
امروزه صنعت گردشگري يکي از مهم ترين راهکارهاي جذب سرمايه و توسعه اقتصادي ، از طريق مبادلات فرهنگي و شناخت هويت تاريخي و قومي هر سرزمين به شمار مي رود . گردشگري در ايران زمين با برخورداري از تنوع آب و هوايي ، تمدن هزار ساله و آثار بي شمار فرهنگي و هنري ، از جايگاه ويژه اي برخوردار است . گرچه ايران در زمينه اکوتوريسم پنجمين کشور جهان و به لحاظ تنوع فرهنگي و تاريخي مقام دهد را داراست اما با کمال تأسف هنوز نتوانسته مقام اقتصادي شايسته اي را در ميان کشورها بدست آورد.

فهرست مطالب:
فصل اول
1-1مقدمه    
1-2-توريسم، جهانگردي، گردشگري turisem    
1-3-توريست، جهانگرد، گردشگر turist    
1-4-  محصولات گردشگري turisem products    
فصل دوم
2-1-مقدمه    
2-2-مختصات جغرافیایی ، وسعت وحدود    
2-3-آب و هوا    
2-4-تاریخچه ارومیه :    
2-5-اوضاع جغرافیایی شهرستان ارومیه:    
2-5-1-مساحت و حدود جغرافیایی:    
2-5-2-شرایط اقلیمی    
2-5-3-دما    
2-5-4-بارندگی    
2-5-5-وضعیت تابش خورشید:    
2-6-معماری و سیمای شهر ارومیه:    
2-7-عرصه جاذبه های طبیعی :    
2-8-جاذبه های تاریخی و فرهنگی :    
فصل سوم
3-1-مبانی نظری معماری طرح    
3-1-1-درونگرایی :    
3-1-2-پیوند معماری با طبیعت :    
3-1-3-ریتم :    
3-1-4-هندسه :    
3-2-تعریف هتل    
3-3-تاريخچه هتل    
3-4-انواع هتل و گونه های آن    
3-4-1- هتل (HOTEL)    
3-4-2- متل (MOTEL)    
3-4-3- ميهمانسرا (TOURIST INN)    
3-4-4- مهمانپذير    
3-4-5- هتل پانسيون (BOARDING HOUSE)    
3-4-6- زائر سرا يا خانه زواري (PILGRIM HOUSE)    
3-4-7- مهمانسراي جوانان (YOUTE HOTEL)    
3-4-8- مجتمع جهانگردي (TOURIST COMPLEX)    
3-4-9- مراكز جهانگردي (TOURIST CENTER)    
3-4-10-اردوگاه جهانگردي (CAMPING SITE)    
3-4-11- منازل كرايه    
3-4-12-نوتل (NAUTEL)    
3-4-13-كپر (CHAPAR KAPAR)    
3-4-14- مهمانسراي جماعتي (COMMUNAL GUEST HOUSES)    
3-4-15-اقامتگاههاي استراحتي (Resting Place)    
3-4-16-خانه ييلاقي (CHalet)    
3-4-17- رستوران (Resturant)    
3-4-18- رستوران و چايخانه‌هاي بين راهي (Resturant Proutier)    
3-5-انواع هتل بر حسب ستاره و تفاوت های آنها    
3-5-1-هتل های 2 ستاره :    
3-5-2-هتل های 3 ستاره :    
3-5-3-هتل های 4 ستاره :    
3-5-4-هتل های 5 ستاره:    
فصل چهارم
4-1-معيارهاي طراحي كتابخانه  طرح گردشگری    
4-1-1-فضاي كتابها :    
4-1-2-سالن قرائت :    
4-1-3-فضاي مربوط به كاركنان :    
4-1-4-فضاي وسايل و تجهيزات :    
4-2-معيارها و ضوابط طراحي سالن اجتماعات    
4-2-1-دسترسي ها    
4-2-2-مساحت سالن    
4-2-3-رعايت نكاتي جهت كيفيت ديد بهتر    
4-3-ضوابط و معيارهاي عمومي فضاهاي ورزشي و انواع آن در طرح گردشگری    
4-3-1-ابعاد و استانداردهاي طراحي زمينهاي ورزشي    
4-3-2-معيارها و ضوابط طراحي رستوران    
4-4-فضاهاي عمومي (هتل):    
4-4-1-گروه فضاهاي مربوط به اقامت:    
4-4-1-1-سالن مجالس جشنها و پذيرايي:    
4-4-1-2-گروه فضاهاي مربوط به اقامت در هواي آزاد:    
4-4-1-3-گروه فضاهاي مربوط به غذا خوردن    
4-5-فضاهاي غذا خوري:    
4-5-1-رستوران    
4-5-2-گريال روم    
4-5-3- تريا :    
4-5-4-بوفه :    
4-5-5-آشپزخانه    
4-5-5-1-امكانات و روابط الزامي در آشپزخانه :    
4-5-5-2-لوازمي كه معمولاًدر آشپزخانه هتل ها مورد استفـاده قرار مي گيرند عبارتند از :    
4-6-گروه فضاهاي مربوط به ورزش وبازي    
4-7-گروه فضاهاي عمومي جانبي    
4-7-1-ورودي و لابي    
4-7-2-پذيرش ، صندوق ، سرپرستي    
4-7-2-1- پذيرش:    
4-7-2-2-ميز رسپشن :    
4-8-فضاهاي سرويس دهنده طبقات    
4-8-1-آسانسور مخصوص حمل اثاثيه :    
4-8-2-فضاهاي مختلف خانه داري :    
4-9-رختشويخانه    
4-10-بخش مهندسي    
4-11--فضاهاي مختص كاركنان    
4-12-غذاخوري كاركنان :    
4-13-فضاي رختكن كاركنان :    
4-14-انبارها    
4-14-1-انبار مواد غذائي :    
4-14-2-انبار نوشابه :    
4-14-3-انبار قسمت مهندسي :    
4-14-4-انبار قسمت خانه داري :    
4-14-5-انبار اوراق چاپي ونوشت افزار :    
4-15-تاسيسات:    
4-16-پاركينگ    
4-17-فضاهاي خصوصي:    
4-18-اطاقها    
4-18-1-فضاي استراحت - :    
4-18-2-فضاي نشيمن :    
4-19-انواع اتاقها در هتل :    
4-19-1-سوئيت :    
4-19-2-آپارتمان :    
4-19-3-استوديو :    
4-19-4-كنتكت روم    
4-19-5-كاناپا :    
4-20-اندازه اتاق خوابها    
4-21-مسائل رفاهي وامنيتي    
4-21-1-مبلمان    
4-21-2-تابلوهاي راهنما در هتل    
4-21-3-نور    
4-21-4-آتش نشاني    
4-21-5-موارد مهم در طرح ساختمان هتل :    
فصل پنجم
5-1-دلایل انتخاب سایت:    
5-2- سایت موردنظر    
5-3-تحلیل سایت    
5-4-کاربری های اطراف    
فصل ششم
6-1-کانسپت چیست؟    
6-2-کانسپت طرح موردنظر:    
6-2-1-عوامل موثر بر کانسپت در طراحی    
6-2-2-کانسپت طرح    
6-3-نمونه های مشابه:    
6-3-1-هتل پارس کرمان    
6-3-2-هتل پارس مشهد:    
6-3-3-هتل پارس ائل گلی تبریز:    
6-3-4-هتل های پارک سیدنی    
6-3-4-1-موقعيت:    
6-3-4-2-اتاقهاي ميهمان:    
6-3-4-3رستوران و قهوه خانه:    
6-3-4-4-تفريح و سر گرمي:    
6-3-4-5-قسمت ملاقات meeting :    
6-3-6-هتل دلفين و هتل قو    
منابع و مآ خذ :    
فصل هفتم
طرح ارائه شده
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 3499 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 101

حجم فایل:9,640 کیلوبایت

 قیمت: 60,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل