موزیک های تحریک دوسویه مغز EMDR

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
خرید و دانلود اولین آلبوم موزیک های EMDR
همراه با فناوری نوین تحریک دو سویه مغز 
Bilateral Stimulation
قابل استفاده برای همه کسانی که می خواهند به یکباره و در عرض چند دقیقه ، فعالیت های غیر موثر و
 مزاحم مغز خود را آرام کنند
و به آرامش عمیق روانی و ذهنی دست یابند.
http://s3.picofile.com/file/8225729750/EMDR_Music_Album_01.jpg


http://s3.picofile.com/file/8225714676/c.gif

تحریک دوسویه یا Bilateral Stimulation مغز می تواند تصویری، صوتی یا لمسی باشد و به صورت یک الگوی متناوب و تکراری چپ و راستی به مغز اعمال می گردد. برای مثال در نوع تصویری ، چشمان فرد متحرکی را دنبال می کند که به صورت متناوب به چپ و راست حرکت می کند. این جسم متحرک می تواند انگشت اشاره یا دست درمانگر باشد یا یک لکه نوری روی صفحه تلویزیون.

در نوع صوتی یک صدای مشخص به صورت متناوب از گوش چپ و راست به صورت متوالی شنیده می شود. این صدای چپ و راستی می تواند روی یک موزیک آرام بخش سوار( مدوله) شود تا تاثیر روانی آن مضاعف گردد.

در نوع لمسی نیز یک ضربه آهسته به صورت متناوب به دست چپ و راست فرد زده می شود.

پژوهش های علمی و آزمایشات متعدد نشان داده  است که اگربه مدت کوتاه بین سه تا پنج دقیقه این تحریک دو سویه به مغز اعمال گردد. به یکباره مغز از فشار و تنش خالی می شود و به اصطلاح کسانی که آن را تجربه کرده اند مغز ساکت می شود.

دانشمندان هنوز نتوانسته اند علت این سکوت آنی مغز را درک کنند. البته در این خصوص نظریات شبه علمی زیادی وجود دارد:

ـ بعضی می گویند چون هر یک ا زنیمکره های مغز مسئول کنترل نیمه مخالف بدن هستند. تحریک متوالی و متناوب دو نیم کره باعث می شود که سرریزی اطلاعات رخ دهد و مغز نتواند این حجم تکراری و بدون وقفه اطلاعات را تحمل کند و برای همین به یکباره تمام فعالیت های جاری خود را متوقف می کند و به اصطلاح تمام  چراغ های خود را خاموش می کند.

ـ گروهی دیگر معتقدند که چون شرط اثر بخشی این روش آن است که فرد با توجه کامل به محرک ها دقت کند، این توجه انرژی زیادی از مغز می کشد و مغز به خاطر اینکه انرژی زیادی برای توجه به محرک دوسویه صرف می کند، افکار انرژی بر جانبی را به یکباره کنار می گذارد تا انرژی لازم برای توجه به محرک و لذت بردن از آن را داشته باشد. در واقع چراغ های اصلی مغز خاموش نمی شود. بلکه چراغ های اضافی خاموش می گردند و فرد به زمان حال و لحظه اکنون و مکان اینجا برمی گردد و به زبان دیگر به حالت ذهن آگاهی یا Mindfulness می رسد.

تحریک دوسویه مغز به خاطر راحت سازی مغز از فشار اضافی و آرامش عمیقی که ایجاد می کند نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه بسیار مفید و انرژی بخش می باشد.

فرانسین شاپیرو روانشناس معروف بر اساس این تکنیک موفق شد روش روان درمانی EMDR را اختراع کند که در درمان بیماران روانی PTSD که نمی توانند زخم روانی یک سانحه را در گذشته فراموش کنند ، بسیار موثر و کارآست.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 2819 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: mp3

حجم فایل:53,437 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    موزیک ها به صورت ام پی تری هستند و با تمام وسایل و دستگاه ها از جمله موبایل و تبلت و ضبط ماشین و کامپیوتر وتلویزیون و .... قابل پخش اند.