جداسازی سیگنال ضربان قلب جنین از سیگنال مادر

دسته بندي : وب و برنامه نویسی » Matlab

جداسازی سیگنال ضربان قلب جنین از سیگنال مادر:

پردازش سیگنال امروزه یکی از مهم ترین قسمت ها در علم پزشکی را می دهد یکی از این کاربرد ها در پردازش سیگنال ECG و کاربرد این پردازش می باشد.

هدف از پردازش سیگنال ECG را می توان بررسی ماهیچه قلب در فعالیت های بدنی لحاظ کرد که این سیگنال در طول مدت مشخص چندین روز اندازه گیری شده و هدف از این کار مشخص شدن اغتشاشات در ضربان قلب در بدن شخص انجام می گیرد که این کار نیز برای تشخیص نارسایی های قلبی کمک بسزایی به شخص بیمار می کند.

و از طرفی ذخیراه این اطلاعات زیاد نیز به فضای مناسب برای این کار دارد و نیز می توان به این مسئله اشاره کرد که پردازش این سیگنال مشخص کننده درک درستی از این سیگنال و خواص دینامیکی در تغییرات ریتم و ضربان قلب می باشد بعنوان مثال می توان درک نمود که این سیگنال حاوی اطلاعات مهم در زیمنه عملکرد سیستم قلبی عروقی و نیز تغییرات بسیار ظریف در نواخت آهنگ قلب می باشد.

که افزایش سطوح پایین تغییرات متناوب در دامنه موج T  نشان دهنده افزایش حملات قلبی در شخص بیمار می گردد که هیچ کدام از این علائم با دیدن ظاهر فرد مانند چشم و دیگر اعضا قابل تشخیص نبوده و بوسیله پردازش سیگنال ECG مکان پذیر می باشد.

اطلاعات مربوط به برنامه ریزی که بوسیله شناساگر QRS ایجاد می گردد می تواند بلوک فیلتر نویز و تراکم اطلاعات (که بوسیله پیکان خاکستری مشخص می شود) که باعث عملکرد نسبی سیستم می شود.

خروجی شاخه فوقانی سیگنال خروجی ECG را شامل شده که شامل اطلاعات زمانی وابسته می باشد و زمان وقوع ضربان قلب و آغاز و پایان هر موج را ببینید.

اطلاعات شامل سیگنال ECG شامل محدوده وسیعی از اطلاعات می باشد که برای تشخیص کیفیت ریتم ضربان قلب و سلامتی اشخاص بکار می رود.

دسته بندی: وب و برنامه نویسی » Matlab

تعداد مشاهده: 3317 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: mfile,docx

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:471 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    راهنمای استفاده از برنامه اورده شده است.
    در صورت مشکل با ما در تماس باشید
    09132399969
    09338075778



  • محتوای فایل دانلودی:
    گزارش فارسی شبیه سازی شده
    امفایل برنامه نویسی شده