راهنمای استفاده:
تکامل تحمل به عنوان استراتژی بازار یابی : شروع دوران جدید Evolution of Sustainability as Marketing
تکامل
تحمل به عنوان استراتژی بازار یابی: شروع دوران جدید
چکیده
زمان فازهای
متفاوت بازار یابی را به عنوان شاهد داشته است. که بیرون از آن، تحمل مسئلهی
کیلیدی است که در استراتژی بازاریابی در طی زمان ظاهر شده است. در دورههای اولیهی
1970، مسائل اکولوژی به عنوان نمونهی جدید در استراتژی بازار یابی به وجود آمدهاند.
سپس در دههی بعد، مسائل اجتماعی موردی را انتخاب کردند و همراه با اکولوژی ظاهر
شدند. تشخیص دوبارهی موضوعات در ارزیابی مسائل سبز یا محیطی در استراتژی بازار
یابی اثر گذاشتند و حال قابلیت تحمل در بازار یابی مورد توجه محققان بوده است.
بنابراین اهداف این مقاله به این شرح هستند، ابتدا، برای مرور و فهمیدن مفاهیم و
استراتژی های بازار یابی و تحمل، دوم، برای بررسی ارزیابی تحمل در استراتژِی بازار
یابی و سرانجام، برای بحث آیندهی تحمل استراتژِی بازار یابی.
کلمات
کلیدی:
بازاریابی
سبز، استراتژی بازاریابی، پایداری، پایداری استراتژی بازاریابی
ترجمه روان فارسی با دانلود رایگان لینک مقاله
http://s9.picofile.com/file/8293001834/9999666.pdf.html
1.
مقدمه
ابتدا دورهی بازار یابی، مثال، «بازار یابی تولیدات» که
در دانشگاه «Pennsylvania» در سال 1905
ارزیابی شده بود (2010; Belz; peattie)
مفهوم در طی زمان تحت تغییرات زیادی قرار میگیرد و زمینهی بازار یابی تغییرات
زیادی را تجربه کرده است. با حرف زدن تنها دربارهی استراتژی های بازار یابی، اینها
هم تحت تغییرات زیادی قرار گرفتهاند و توجه به ارزیابی مشتری محور میشود زمانی
که توقعات مشتریان و نیازهایشان تغییر یافته باشند.مسائل مختلفی در استراتژی بازار
یابی با گذشت زمان توسعه یافتهاند و اغلب شرکتها سعی کردهاند استراتژی های
متفاوت بازار یابی را نپذیرند تا به مزیت رقابتی در بازار دست یابند. امروزه، تحمل
بدین معنی است که منطقه ای است که توسط شرکتها برای رشد و توسعه کشف شده است.
تحمل در نظریهی «سه خط پایینی» کارساز است مثال مردم، سیاره، نفع (charter و همکاران 2006) گزارش Brundtland، 1987، به نام آیندهی عادی ما واژهی
پایداری را ابداع کرد. در این گزارش، توسعهی قابل تحمل به عنوان «توسعه ای که
احتیاجات نسل های دقیق را بدون مقایسه ی توانایی نسل آینده برای بدست آوردن نیاز
هایشان» تعریف میکند، بحث را در نقش سازمان در جامعه در نظر گرفته است (WCED، 1987، p.24)
به عبارتی دیگر، قابلیت تحمل به شرح زیر توصیف شده است.