Effect of management commitment to internal marketing onemployee work attitude اثر تعهد مدیریت به ب

دسته بندي : کتاب » گوناگون
Effect of management commitment to internal marketing onemployee work attitude

اثر تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان

لینک دانلود رایگان مقاله انگلیسی
http://s8.picofile.com/file/8314910984/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87.pdf.html

اثر تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان

چکیده:

مطالعه حاضر اثر تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی بر نگرش کاری کارکنان را از طریق شیوه های بازاریابی داخلی مورد بررسی قرار می دهد. داده ها از 201 کارمند تمام وقت هتل های چهار ستاره و بالاتر در ماکائو، چین جمع آوری شده است. نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی به شیوه های بازاریابی داخلی از جمله ارتباطات داخلی رسمی و غیر رسمی مرتبط می باشد، بگونه ای که ارتباطات داخلی رسمی موجب تسهیل ارتباطات داخلی غیر رسمی می گردد. علاوه بر این، تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی و ارتباطات داخلی رسمی بر نگرش کاری کارکنان تاثیر می گذارد. مطالعه حاضر به درک عمیق تر زنجیره خدمات منفعتی داخلی کمک می کند.

واژگان کلیدی: تعهد مدیریت به بازاریابی داخلی (MCIM) شیوه های بازاریابی داخلی نگرش کاری کارمند،(EWA)،هتل ها، ماکائو


1. مقدمه

صنعت گردشگری و مهمان نوازی از جمله بخش هتل ستون مهمی از اقتصاد بسیاری از شهرها و کشورهای آسیایی است (لای و تو، 2010؛ لی و هانگ، 2010؛ سانگ و چون، 2012؛ سایگ و همکاران 2011). ماکائو، که به عنوان مرکز جهانی بازی ها شناخته شده (تو و همکاران، 2013)، بیش از 28 میلیون بازدید کننده در طول سال را به خود جذب می کند (DSEC، 2012). ماکائو با مساحت کل 29.9 کیلومتر مربع و جمعیت 0.6 میلیون نفر، دارای 51 هتل سه ستاره یا بالاتر است، که 13 هتل آن چهار ستاره و 26 هتل پنج ستاره هستند. تعداد کل اتاق های مهمان برابر با 21746 است (DSEC، 2012). برآورد شده که این تعداد سالانه حدود 2000 اتاق به دلیل باز شدن یکی یا دو هتل پنج ستاره در سال های آتی افزایش یابد (کیم 2012). از این رو، سازماندهندگان هتل ها برای کسب و حفظ رضایت مشتری در این محیط رقابتی تجاری مجبور به ارائه خدمات عالی هستند.

کاندامپولی پیشنهاد می کند که در محیط مرتبط فشرده، یک سازمان خدماتی باید رو به سوی بازاریابی داخلی جهت ترویج ارزش سازمانی به کارکنان بیاورد و روابط خود با کارکنان را به صورت موازی با بازاریابی خارجی که بر روی مشتریان متمرکز است مدیریت نماید. بری و همکاران (1976) مفهوم بازاریابی داخلی را معرفی کزده، و بعدها (بری، 1981، ص 34) بازاریابی داخلی را بدین گونه تعریف نمودند "دید به کارمندان به عنوان مشتریان داخلی، دید به شغل به عنوان محصولات داخلی که برآورده کننده نیازهای این مشتریان است، در حالی که به اهداف شرکت نیز می پردازد". آرنت و همکاران (2002) استدلال می کنند که بازاریابی داخلی باید پیش از بازاریابی خارجی صورت گیرد، زیرا ترویج خدمات عالی قبل از
دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 2750 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 26

حجم فایل:468 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل