بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده:
یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.

در این راستا، مقاله ی حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی(مصاحبه)، به بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي باتاكيد بر رويكرد مديريت مبتني بر مدرسه است.


فهرست مطالب:
چکیده    
کلیدواژه ها:   
مقدمه   
بیوگرافی   
اهداف پژوهش   
متدولوژی تحقیق   
جامعه، نمونه و روش نمونه گیری   
روش تجزیه وتحلیل داده ها   
ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی   
بررسی پیشینه   
اهداف شورای دانش آموزان در دوره راهنمایی   
رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه   
هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه    
ویژگی های نظام های آموزشی مبتنی بر رویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه   
کارکردهای عمده شورای دانش آموزی دررویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه   
بحث وتفسیرمصاحبه های اعضای منتخب شورای دانش آموزی و مدیران مدارس   
الف)مصاحبه بامنتخبین شورا   
2-۱.وضعیت تحصیلی دانش آموزان   
3-۱. سابقه ی شرکت در تشکل های دانش آموزی   
4-۱. میزان آگاهی واطلاعات نسبت به شورای دانش آموزی   
5-۱. فعالیت های مورد علاقه اعضای منتخب شورای دانش آموزی   
2- عوامل خانوادگی تاثیرگذار بر مشاركت دانش آموزان در اداره امور مدرسه   
ب)بحث وتفسیر مصاحبه بامدیران   
پیشنهادها   
منابع:   


دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2931 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:167 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    پروژه اقدام پژوهی بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه  از طريق شوراي دانش آموزي شامل 29 صفحه در قالب فایل word و قابل ویرایش می باشد


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش