با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده:
در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانش‌آموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می باشد.  با بررسی علل و علائم ضعف دیکته‌نویسی در دانش‌آموز متوجه شدم مشکل دانش‌آموز ناشی از حساسیت بیش فعالی و عدم تمرکز حواس و دیر آموزی و بی‌دقتی او می‌باشد. راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه کردم که با اجرای این راه کارها تأثیر زیادی در بهبود دیکته دانش‌آموز مشاهده نمودم  ومتوجه شدم که کارهای انجام گرفته توانسته است تا حدود زیادی ازتکرار اشتباهات مکرر وی دردیکته  و سایر درسها جلو گیری داشته باشد به طوری که : خود دانش‌آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل دیکته نویسی دانش‌آموز ابراز خرسندی نمودند . در این زمینه جهت برخورد با مشکلات دیکته نویسی دانش‌آموزان پیشنهاداتی ارائه شده است.


فهرست مطالب:
چکیده   
مقدمه   
انواع اشتباهات دیکته نویسی :   
اقدامات لازم برای ترمیم و درمان نارسا نویسی :    
درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی   
اهمیت و ضرورت بیان مسأله   
وضعیت مطلوب   
توصیف وضعیت موجود   
گردآوری اطلاعات و شواهد (1)   
تجزیه و تحلیل داده‌ها   
انتخاب راه حل جدید به صورت موقت   
راه حل پیشنهادی ( رد یا قبول )   
گردآوری شواهد (2)   
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن   
پیشنهادات   
منابع و مأخذ   


دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2835 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:121 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش