چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم؟

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چكيده:
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياري از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومي  مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس ، در ارزيابي و ارزشيابي قابل تضعيف مي باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پايه سوم راهنمایی است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس حرفه و فن است كه پس ازبرخورد با اين مسئله به جمع آوري اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايي به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.

فهرست:
چكيده:    
کلید واژه :    
مقدمه:    
توصیف وضیعت و بیان مساله:    
تعریف کلید واژه ها:    
اضطراب چیست؟    
نگرانی چیست؟   
جمع آوری اطلاعات  شواهد 1 :   
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:   
مصاحبه با دوستان:   
مصاحبه با دیگر دبیران محمد:   
مصاحبه با والدین محمد:   
مصاحبه با خود محمد:   
مطالعات تحقيقات گذشته :    
اضطراب فیزیک چيست ؟   
اضطراب فیزیک واكنش احساس آگاهانه به يك يا چند مورد زير است :   
چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزايش مي يابد ؟   
تجزيه تحليل و تفسير داده ها :    
الف) عوامل محيطي   
1- فشارهاي والدين :   
2- شيوه آموزش دبير :   
3- محتوي كتاب هاي فیزیک :   
4- تجارب منفي :   
ب) شيوه هاي اشتباه آموزش فیزیک   
1) تأكيد بر سرعت در پاسخ گويي :   
پ) عوامل فردي   
1) كاهش اعتماد به نفس :    
2) احساس ضعف و كمبود :   
یافته های علمی   
● نشانه های استرس   
▪ نظریه های روانکاوی:   
▪ نظریه های رفتاری:   
▪ نظریه وجودی:   
انتخاب راه جديد موقتي :   
اجراي راه حل و نظارت بر آن :   
گردآوري اطلاعات ( شواهد2 )   
ارزشيابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن :   
پیشنهادات   
منابع :    
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2626 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:156 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش