تحقیق تاریخچه دوچرخه سواری

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی
مقدمه:
دوچرخه وسیله ی نقلیه ای سبک و داری دو چرخ که به کمک پا زدن حرکت بکند . تاریخچه ی دوچرخه سواری ، به عنوان یک رشته از ورزش با تاریخچه ی اختراع و تکمیل خود دوچرخه ، ارتباط کامل دارد .
اولین نفر در تاریخ که سوار بر دوچرخه شد یک فرانسوی به نام سیوراک بود. سیوراک در سال 1690 میلادی دوچرخه ی چوبی ساخت که شاخه هایی عمودی بر روی جرخهای آن قرار داشت و هر دو چرخ به وسیله ی یک چوب افقی به هم متصل می شد . این دستگاه ، پنجه رکاب نداشت و حرکت آن به کمک فشار دادن پاها بر روی زمین صورت می گرفت . 
اهالی پاریس دوچرخه سیوراک را اسب چوبی عنوان داده بودند ، اسب چوبی گرچه تعجب مردم پاریس را برانگیخته بود ، چندان مورد استقبال قرار نگرفت و فقط فروشندگان دوره گرد بودند که برای حمل بار از آن استفاده می کردند . در سال 1817 در شهر کارلسروهه آلمان شخصی به نام بارون فون دریاس وچرخه ی پایی کاملتری ساخت و یک زین کوچک هم بر روی آن قرار داد .
دوچرخه های فون ریاس به زود ی در چند پایتخت اروپایی به مردم معرفی شد و شخصی به نام دنیس جانسون یکی از آنها را با خود به انگلستان برد تا از روی آن بسازد و بفروشد ، دنیس جانسون کلاسهایی برای آموزش فن دوچرخه سواری ترتیب داد و با این کار مشتاقان بسیاری برای کالای خود بوجود آورد به این ترتیب ، کاروباردنیس جانسون به قدری گرفت که دوچرخه سسواری تبدیل به یکی از تفریحات محبوب و متداول روز شد .


فهرست:
تاریخچه
اسب چوبی
تايرهاي هوادار
مسابقات رسمي دوچرخه سواري
الف)مسابقات جاده اي
لباس دوچرخه سوارها
داوران
داور دور شمار داور زنگ داوران پيچ وطول ها داورخط پايان و وقت نگه دار
قوانين ومقررات
دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 2688 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:48 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش