تحقیق راههای رابطه برقرار کردن بین سواد آموز و آموزشیارو کاهش اضطراب درمورد سواد آموز دوره مقدماتی

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه:
اضطراب يكي از پديده هاي بزرگ قرن بيستم و بيست و يكم است بطوريكه اگر شدت يابد منجر به كاهش عملكرد فرد مي شود و به عنوان يك اختلال مطرح مي گردد. اين تحقيق كه بصورت مطالعه موردي روي يكي از سواد آموزان دوره مقدماتی روستای روح آباد شهرستان نیشابورتوسط اینجانب فریده حصاری آموزشیار این روستا صورت گرفته است  دقيقاً مرتبط با بحث اضطرب است. بطوريكه اين سواد آموز بنام زهرا که دارای سنی بالای 25 سال بود این ویزگی را داشت . او در 7 سالگی مثل بقیه بچه ها در مدرسه ثبت نام کرده و به  کلاس درس رفته اما به دلیل رفتار ی که معلم او با دانش آمو زان داشته ( کتک زدن بچه ها ) از مدرسه فرار می کرده هر چند که در مدت کمی که به کلاس رفته کتک نخورده ولی هر روز هراس از آن داشته که معلم اورا تنبیه کند لذا از مدزسه فرار می کرده  است . بعد از فرار او از مدرسه خانواده اش  اورا به مدرسه می بردند ولی او باز هم فرار می کرده است و از آن زمان هنوز هم ترس و هراس در او وجود دارد . من وقتی که متوجه شدم چنین فردی در روستا وجود دارد تصمیم گرفتم تا اورا باسواد کنم .برای حل این مشکل من : 1-  چندین دفعه به خانه آنها رفتم ولی او که متوجه شده بود من برای ثبت نام در کلاس سوادآموزی به خانه آنها می روم در خانه نمی ماند و بیرون می رفت . 2-با خانواده اش که صحبت می کردم می گفتند فایده ای ندارد با وجودد اینکه او بزرگ شده ولی هنوز از درس و مدرسه می ترسد و الان که متوجه شد که شما می خواهید بیا ید از خانه بیرون رفت من حدودا دو هفته دنبال زهرا بودم ملی متاسفانه موفق به دیدن او و صحبت با او نمی شدم 3- تصمیم گرفتم در موقعی زودتر به خانه آنها بروم تا زمانی که از صحرا می آید من در خانه آنها باشم بالا خره موفق شدم زهرا را ببینم او با دیدن من خجالت کشید و گفت شما چرا این قدر اصرار دارید که من به کلاس بیایم من اصلا یاد نمی گیرم  و شما را هم اذیت می کنم لطفا بعد از این دنبال من نیایید ولی من چندین دفعه به خانه آنها رفتم و به او  راهکار هایی را پیشنهاد کردم . 4- راهکار های به خانواده او توصیه کردم مخصوصا خواهرانش . 5-حتی به دلیل صمیمیتی که با همسایه هایشان داشتند به آنها هم توصیه های کردم . به لطف خداوند زهرا در کلاس ثبت نام کرد و نه تنها هیچ ترس و هراسی نداشت بلکه هر روز زودتر از من به کلاس میآمد و در پایان با نمره های عالی قبول شد .              

فهرست مطالب:
توصیف و تشخیص مسا له اقدام پروهی
چکیده
بیان مسا له و اهمیت و ضرورت موضوع   
اهداف پژوهش
هدف ا سا سي در اين پژوهش:
سوالات اقدام پژوهي
گردآوري و تحليل اطلاعات براي تغيير و اقداما ت  پيشنهادي
پيشينه تحقيق
الف: عوامل فردي و شخصيتي دانش آموز
ب) عوامل آموزشگاهي و اجتماعي:
ج) عوامل خانوادگي:
الف) پیشگیری از رفتار های نامطلوب دانش آموزان در کلاس.
ب)تأثیرانتظارات معلم
ج)استفاده  از روش یادگیری مشارکتی در کلاس
د) فراهم کردن جوّ مثبت و مطلوب برای یادگیری و آموزش.
تعريف واژه ها و اصطلاحات
تعريف ا ضطراب:
ماهيت ا ضطراب
اصول كلي در درمان ا ضطراب
راه حل هاي پيشنهادي
الف : پيشنهاداتي به خانواده او
ب : پيشنهاداتي كه به خود زينب توصيه شد :
ج : راههایی که آموزشیار باید برای ارتباط با سواد آموز انجام دهد :
نتايج بدست آمده از اين اقدام پژوهي در مورد زهرا به اين شرح است:
منا بع و مآخذ
                                                                                        
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2504 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:76 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب word و قابل ویرایش