تحقیق درمورد کنترل کیفیت

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
مقدمه:
نگرش کیفیت دارای تاریخی به در ازای عمر انسان در روی زمین است. در مفهوم خیلی ساده و ابتدایی آن انسانهای نخستین غذاها ومیوه های سالم را از ناسالم جدا می کردند و از مصرف غذاها  یا میوه های ناسالم پرهیز می نمودند. به مفهومی دیگر هر فرد مدیر ومسئول کیفیت محصول انتخاب شده بود.بعدها که انسان در روستا سکونت می کند قسمتی از وظیفه رویکرد کیفیت بر عهده فروشندگان محلی و دوره گردها قرار می گیرد. که کالاها یا محصولات سالم را به دست مصرف کنندگان برسانند.با گسترش وشکل گیری کارگاههای ابتدایی و دستی در روستاها انتظار تکرار پذیری به کارهای صنعتگران محلی شکل می گیرد و با گسترش تجارت به فراتر از مرزهای روستا، مسئله بازرسی وکنترل صادرات شکل می گیرد. با پیدایش انقلاب صنعتی و فراگیر شدن صنعت استاندارد سازی کالاهای تولیدی  ومنطبق بودن کالاها مطابق با انتظارات مشتری اهمیت بیشتری می یابد. اما برای دستیابی به این مفهوم بیشتر بر بازرسی محصولات تولیدی در پایان خط تولید تاکید می شد چیزی که امروزه بعنوان بازرسی شناخته میشود نه فرآیند کیفیت.در سال 1924 والتر شوارت[1] از موسسه تلفن بل [2]یک نمودار آماری به منظور بهبود ویژگیهای محصول ارائه داد. بعداً در همان دهۀ داج و دو مینگ[3]  که هر دو باز از موسسه بل بودند مفهوم نمونه گیریهای بازرسی 100 درصد را ارائه نمودند. در سال 1946 انجمن کنترل کیفیت در آمریکا شکل گرفت، این سازمان از طریق مقاله ها کنفرانس ها وکلاسهای آموزشی مفهوم کنترل کیفیت را برای همه محصولات و خدمات توسعه وبهبود داد. درسال 1950 ادوارد رمینگ [4] که مفهوم کنترل کیفیت آماری را از شوارت اقتباس کرده بوده مجموعه ای از سمینارها در مصنوعات روشهای آماری ومسئولیت کیفیت به مهندسین و مدیران ژاپنی ارائه نمود.در سال 1954 ژوزف جوران [5] اولین سفرش را به ژاپن انجام داد و بر مسئولیت مدیریت به منظور دستیابی به کیفیت تاکید کرد.

فهرست مطالب:
مقدمه
ادوارد مینگ
اصول چهارده گانه دمینگ Deming s14Principales
تعریف کیفیت از دیدگاه دمینگ :
تجربه واقعی Actual experience
ضروریاتRequirents
5-ذهنی بودن subjectire
جدول فرآیند مدیریتی جوران
مراحل بهبود کیفیت در عمل را می توان به شرح زیر خلاصه نمود:
مقدمه1-2  
2-2- بازرسی  وکنترل کیفیت
3-2*- کنترل کیفیت  
4-2- کنترل کیفیت آماری  
5-2- کنترل فرآیند آماری  
1- کیفیت و گروه
2- کیفیت و مدیریت
3- کیفیت سیستم وفرایند
کیفیت و فرهنگ
9-2 : دوایر کنترل کیفیت  
موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
سری های ISO9000
ایزو 9001
ایزو 9002
ایزو 9003
مزایای روش  QFD
دیاگرام پارتو  
مراحل  ترسیم نمودار پارتو
مراحل ترسیم نمودار نقطه ای
الف- همبستگی  مثبت:
ب- همبستگی منفی
پ : ممکن است همبستگی مثبت وجود داشته باشد.
نمودار درختی  
روش ترسیم نمودار درخت:
سیستمهای دیاگرام جریان/ درخت  
شکل 14-2- مثالی از دیاگرام درختی
نمودار ماتریس  
نمودار ماتریس
میز کیفیت
دیاگرام ماتریسی T شکل
تجزیه وتحلیل ماتریس داده ها
تکنیک طوفان مغزی  
دیاگرام چرا
تکنیک نمودار جریان
 مراحل تکنیک نمودار جریان
دیاگرام وابستگی  
دیاگرام رابطه متقابل
نمودار برنامه فرآیند تصمیم  
نمودار دسته بندی محصولات  
برگهای کنترل  
هیستو گرام ها 
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 2220 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 63

حجم فایل:1,459 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل در قالب word و قابل ویرایش