تحقیق روانشناسی یادگیری (Learning Psychology)

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
قسمتی از متن:
یادگیری در فرد نوعی توانایی ایجاد می‌کند، بدین معنی که " تغییرات پایدار در رفتار" نتیجه تغییر در "توانایی‌ها" است، نه تغییر در رفتار ظاهری. اگر طرف دیگر این توانایی‌ها همیشه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بلکه بعضی مواقع بصورت بالقوه هستند و هر وقت موقعیت و فرصت استفاده فراهم شود؛ از حالت بالقوه خارج و به حالت بالفعل (عمل) در می‌آیند. مثلا فردی که دوچرخه سواری را یادگرفته است، اگر موقعیت دوچرخه سواری برای او فراهم نباشد این توانایی بصورت بالقوه در فرد باقی می‌ماند و هر وقت موقعیت و فرصت دوچرخه سواری فراهم شود (مثلا یک دوچرخه در اختیار او قرار گیرد) این توانایی از بالقوه به بالفعل (حالت عمل) در می‌آید. این بدان معنی است که یادگیری هیچ وقت از بین نمی‌رود.



فهرست مطالب:
ویژگی‌های یادگیری
تغییر در رفتار
پایداری نسبی
توانایی‌های بالقوه
تجربه
یادگیری یا وراثت
نظریه‌های یادگیری
تداعی گرایی ( Associationism)
یادگیری اجتماعی (Social Learning)
شناخت گرایی (Cognitiveism)
حافظه و یادگیری
فیزیولوژی یادگیری و حافظه
گستره روانشناسی یادگیری
مهارت هاي يادگيري
نظريه هاي يادگيري
حوزه رفتار گرايي يا نظريه هاي شرطي
حوزه نظريه هاي شناختي
انگيزش دروني :
منابع  :

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 920 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:83 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش